قالب وردپرس
مهاجرت پزشکان متخصص از نیشابور افزایش یافته است http://www.irna.ir/rkhorasan/fa/News/83304924

مهاجرت پزشکان متخصص از نیشابور افزایش یافته است http://www.irna.ir/rkhorasan/fa/News/83304924


 

روزنامه خراسان صفحه ۷ شهرستانها
۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ اردیبهشت

رئیس نظام پزشکی نیشابور هشدار داد:

خطر مهاجرت پزشکان متخصص از نیشابور

شجاعی مهر/رئیس نظام پزشکی نیشابور گفت: هزینه بازار حداقل ۱۸۰ درصد گران تر شده اما دستمزد جراحان ۲۸ درصد کاهش یافته است که این وضعیت موجب نارضایتی و مهاجرت متخصصان به شهرهای بزرگ می شود. دکتر خوشرو در گفت وگو با ایرنا افزود: طی یک سال گذشته حداقل پنج پزشک متخصص و فوق تخصص از نیشابور مهاجرت کرده و ۳۴ پزشک نیز با پایان دوران تعهد خدمت شان از نیشابور رفته اند. وی تصریح کرد: ۵۲ درصد از پزشکان فعال در این شهرستان مطب ندارند و طی یک سال گذشته چهار پروانه مطب به درخواست خود پزشکان لغو شده و در پزشکان موجود نیز رغبتی برای تاسیس مطب نیست. خوشرو ادامه داد: از سال گذشته امکان عمل جراحی فوق تخصص شبکیه چشم، سنگ کلیه و تزریقات داخل چشم در بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم نیشابور فراهم شده است و با ارائه این خدمات امیدواریم از روند مهاجرت پزشکان متخصص کاسته شود که در این زمینه نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.
تنها بیمارستان خیریه نیشابور در وضعیت هشدار
رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان نیشابورهمچنین در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) این شهرستان گفت: این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان غیر دولتی نیشابور و تنها بیمارستان خیریه در بین شهرستان های استان به جز مرکز، با کسری اعتبار ماهانه دو میلیارد ریالی مواجه شده است. دکتر «محمد رضا خوشرو» با بیان این که در کل کشور تنها چهار بیمارستان خیریه در شهرستان های غیر مرکز استان وجود دارد افزود: هم اکنون ۱۵ جراح متخصص در این بیمارستان هستند و حضور در این بیمارستان از دلایل اصلی مهاجرت نکردن آن هاست اما اگر نتوانیم آن ها را راضی نگه داریم در آینده به مشکل برخواهیم خورد.
نقش بیمارستان در کاهش مراجعه بیماران به مشهد
نایب رئیس هیئت مدیره بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم(ع) با بیان این که سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ عمل تخصصی چشم در این بیمارستان انجام شده است، افزود: این عمل ها در شهرستان ها به جز مرکز استان در تمامی کشور بی سابقه است و از مراجعه هفته ای ۲۰ خانواده به مرکز استان و سرگردانی آن ها جلوگیری کرده، ضمن این که به تبع آن مردم شهرهای هم جوار نیشابور و حتی بیماران خارجی نیز از این بیمارستان خدمات می گیرند. وی با اشاره به تخفیف ۲۸۴ میلیون تومانی این بیمارستان به بیماران نیازمند در سال گذشته اظهار کرد: این بیمارستان از نظر منابع درآمدی خودکفاست و در سال گذشته از محل کمک های خیریه و موقوفات حدود ۵۰ میلیون تومان درآمد حاصل شده است و بیش از چهار میلیارد تومان نیز از شرکت های بیمه ای طلبکار هستیم.رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان نیشابور با اشاره به کمبود شدید سرانه تخت های بیمارستانی در نیشابور گفت: با توجه به هزینه های سنگین ساخت بیمارستان دولتی، وجود این بیمارستان خیریه ۵۰ تختخوابی که کیفیت بیمارستان های خصوصی را دارد فرصت مناسبی برای نیشابور است که امیدواریم با توجه به این موضوع مسئولان به مشکلات آن رسیدگی کنند.

بیمارستانی با ظرفیت ۶۰۰ عمل جراحی در ماه
بیمارستان قمر بنی هاشم که در سال ۱۳۶۰ افتتاح شده، تنها بیمارستان خیریه شهر نیشابور است که دارای تخصص های جراحی عمومی، ارتوپدی، ارولوژی، قلب و عروق، چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه و اورژانس است. بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی این بیمارستان، ماهیانه حدود ۶۰۰ عمل جراحی در انواع تخصص ها در این مرکز عمومی انجام می شود. خدمتی که بدون شک در کاهش نیاز بیماران برای مراجعه به بیمارستان های مشهد تاثیر گذار است. با توجه به این نکته و همچنین اظهارات رئیس نظام پزشکی نیشابور، بدون شک باید با برنامه ریزی لازم، از مهاجرت پزشکان این شهرستان به مشهد و به تبع آن ناگزیر شدن بیماران برای مراجعه به مرکز استان جلوگیری کرد.

 

photo_2019-05-06_14-50-52

قالب وردپرس